parcham سرمایه گذاری برای تولید
  • 1404/06/09 - 07:28
  • - تعداد بازدید: 53
  • - زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Zajk

رشد چشمگیر بازرسی‌ها و اصلاح فرایندها در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

رئیس اداره بازرسی و مدیریت عملکرد دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش حجم فعالیت‌های این اداره و ارتقای شاخص‌های نظارتی طی 12 ماه اخیر خبر داد.

 

اسدالله دادمهر با بیان این مطلب در گفتگو با وبدا، با اشاره به جایگاه این اداره گفت: اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات به عنوان یکی از مدیریت‌های ستادی و زیر نظر مستقیم رئیس دانشگاه فعالیت می‌کند و در حوزه‌هایی همچون ارزیابی عملکرد، بازرسی از واحدهای تابعه و پیگیری شکایات مردمی نقش‌آفرینی دارد.

 

وی افزود: ارتباط این اداره نه تنها با مدیریت ارشد دانشگاه بلکه به‌طور مستقیم با دفتر ارزیابی عملکرد وزارت بهداشت و همچنین اداره کل بازرسی استان و سایر نهادهای نظارتی برقرار است و گزارش‌های لازم در خصوص اصلاح قوانین و رفع نواقص موجود به این مراجع ارسال می‌شود.

 

وی بیان کرد: در مقایسه عملکرد یک‌ساله اخیر با مدت مشابه سال قبل، شاهد افزایش قابل توجهی در حجم بازرسی‌ها و رسیدگی‌ها هستیم. طی این مدت ۴۵۰ مورد شکایت مردمی بررسی شده که نسبت به ۳۰۰ مورد در سال گذشته رشد چشمگیری داشته و این آمار جدای از شکایات ثبت‌شده در سامانه ملی ۱۹۰ است.

 

به گفته وی، بازرسی از واحدهای تابعه نیز از ۲۵ مورد در سال گذشته به ۴۰ مورد افزایش یافته و بررسی پرونده‌ها از ۵۶ مورد به ۷۲ مورد رسیده است. همچنین در یک سال اخیر ۵ جلسه کمیسیون ماده ۹۴ آیین‌نامه مالی معاملاتی، ۲ جلسه کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم و ۴ جلسه کمیته مدیریت عملکرد برگزار شده که نسبت به سال گذشته رشد دو برابری داشته است.

 

رئیس اداره بازرسی دانشگاه اصلاح فرایندها را یکی از دستاوردهای مهم این اداره دانست و افزود: در یک سال گذشته ۱۲ فرایند کاری در دانشگاه مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت که این رقم در سال پیش از آن ۷ مورد بود. همچنین ۲۱ نامه هشدار برای پیشگیری از بروز تخلفات صادر و سه میز خدمت با هدف تسهیل ارتباط مستقیم مردم و مسئولان برپا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، ۵۰ مورد نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و ۱۷ مورد ارزیابی عملکرد در واحدهای مختلف دانشگاه انجام شده که بیانگر اهتمام جدی در ارتقای سلامت اداری و پاسخگویی است.

 

دادمهر تأکید کرد: هدف اصلی این اداره، پیشگیری از تخلف، اصلاح رویه‌های ناکارآمد و ارتقای سطح رضایتمندی مردم از خدمات حوزه سلامت واصلاح سوءجریانات اداری است و افزایش کمی و کیفی اقدامات در یک‌سال اخیر نشان‌دهنده حرکت در همین مسیر است.

 

به گفته وی، براساس برنامه مدوم، بازرسی‌های دوره‌ای استقراری از بیمارستان‌ها، مراکز و شبکه‌های بهداشت در استان در حال انجام است که تاکنون بیش از 5 بازرسی به صورت استقراری انجام شده و به واسطه آن‌ها بخش بسیاری از مشکلات و فرآیندهای معیوب در حال اصلاح است.

 

  • گروه خبری : اخبار ویژه دانشگاه,آخرین اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 56611
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید